Ebooky

Pro aktivaci e-booku zadejte Váš e-mail, aktivační kód najdete ve Vaší e-mailové schránce.




Potřeba chvály

Žáci ve škole potřebují od učitelů nejvíc víc tři věci:Vědět, že k nim máme vztah a že vztah k nim je pro nás důležitý.Vidět a umět ocenit a popsat úspěch, který dosáhli a dosahují.Mít jasně nastavená pravidla a hranice. A dostat pozitivní zpětnou vazbu, když oni tato pravidla dodržují. Jak často dáváme dětem - žákům najevo, že je pro nás důležitý vztah, který s nimi máme? Že je důležité, aby jim bylo dobře? Vědí to? Nevědí to? Vědí to jen u někoho?

Pošťuchování s Kaomatem

Cílem pošťuchování není zesměšnit nebo ublížit. Cílem je vyvolat emoce (ty dodávají energii), podívat se na věc z jiného úhlu, zastavit se a zamyslet. Naše pošťuchování některé nadchne, jiné naštve. Hodnoty, do kterých se lidé při takovém pošťuchování dostanou, nejsou přitom tím nejdůležitějším. Klíčové je, aby si po prvotním návalu emocí co nejdříve položili otázku PROČ? Proč mě to nadchlo? Proč mě to naštvalo? Najít odpověď na tyto otázky totiž často znamená najít nový směr, kterým se mohu vydat vpřed.

SKVĚLÍ UČITELÉ JEDÍ JABLKA

Dvacet šest tisíc odpovědí na otázku „Co dělá dobrého učitele skvělým?“ obdržel americký učitel a výzkumník Azul Terroned. Odpovědi posbíral během svého působení v různých školách, od těch s nejchudší populací přes školy na předměstí až po elitní soukromé školy. V žádné ze škol přitom nikdo podobnou otázku do té doby nepoložil. Proč? Školy se bojí. Kvůli strachu nemají chuť vědět, co si děti myslí. Výběr z nejzajímavějších odpovědí, které Azul Terroned obdržel, najdete v našem novém e-booku.

Věřte LETUŠKÁM!

Možná podivné heslo pro pracovníky ve školství, ale věřte, že je důležité. Školství nás totiž připraví na vše, jen ne na práci s živými lidmi. Dozvíme se spoustu věcí, které uplatníme při luštení křížovek, ale v momentě, kdy stojíme před třídou, jsou nám tyto věci k ničemu. A pokud nám šéfové ještě přihodili patřičně náročnou třídu, protože jsme mladí, stanou se nejčasteji tři věci: • potkáváme se se svou bezmocí, kdy nevíme, kudy kam • začínáme o sobě pochybovat • ve stavu bezmoci mnohdy používáme metody, které nám vadily u našich učitelů.